Algemene voorwaarden
1. Definitie
1.1 Opdrachtgever: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met de dienstverlener voor het volgen van een training, coaching of intervisie.
1.2 Dienstverlener: De persoon die de trainingen, coaching of intervisie verzorgt.
1.3 Diensten: Alle door de dienstverlener aangeboden activiteiten, zoals trainingen, coaching, intervisie, workshops en evenementen.
2. Toepasselijkheid
2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de dienstverlener en de opdrachtgever, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2 Door het aangaan van een overeenkomst stemt de opdrachtgever in met deze voorwaarden.
3. Aanmelding en Bevestiging
3.1 Aanmelding voor diensten gebeurt via e-mail, telefonisch of via een online formulier.
3.2 De aanmelding is definitief na schriftelijke bevestiging door de dienstverlener.
4. Trainingen, bijeenkomsten, evenementen en workshops
4.1 Een training, bijeenkomst, evenement of workshops is een actieve bijeenkomst, waar van iedereen optimale inzet wordt verwacht.
4.2 Van iedere deelnemer wordt verwacht, dat hij de bijeenkomsten op actieve wijze volgt. Indien hij (ook na gesprekken hierover) in gebreke blijft, heeft dienstverlener het recht deze cursist de verdere deelname te ontzeggen, zonder dat hieraan enig recht op terugbetaling kan worden ontleend. Voor storende gedragingen in de trainingslocatie, buiten werkperioden van de trainingen geldt hetzelfde.
4.3. Dienstverlener kan op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor de gedragingen van de deelnemers en de daaruit voortgekomen gevolgen.
4.4 Voor in company trainingen en workshops zal in onderling overleg een geschikte trainingslocatie worden gereserveerd.
4.5 Dienstverlener zal, indien de opdrachtgever dit wenst, hierbij haar bemiddeling verlenen.
4.6 De noodzaak tot het veranderen van de trainingslocatie kan geen reden zijn tot het annuleren van de gegeven opdracht.
5. Annulering en Wijzigingen
5.1 Annuleringen door de opdrachtgever kunnen kosteloos tot 14 dagen voor aanvang van de dienst plaatsvinden.
5.2 Bij annulering tussen 14 en 7 dagen voorafgaand wordt 50% van het overeengekomen bedrag in rekening gebracht. Bij annulering binnen 7 dagen wordt 100% in rekening gebracht.
5.3 De dienstverlener behoudt zich het recht voor om trainingen te annuleren of te verplaatsen bij onvoldoende aanmeldingen of onvoorziene omstandigheden. In die gevallen is er automatisch recht op restitutie van het reeds betaalde honorarium.
5.4 Deelnemers die tijdens een training of workshop niet permanent aanwezig zijn, blijven de totale training- of workshopkosten verschuldigd.
5.5 Indien een deelnemer aan een open training of workshop gedurende deze bijeenkomst door ziekte of overmacht gedwongen wordt voortijdig de training te onderbreken, blijven de relevante verblijfskosten voor de gehele periode verschuldigd. In overleg met dienstverlener kan hij/zij aan een volgende soortgelijke workshop of training deelnemen, zonder opnieuw het honorarium verschuldigd te zijn. De eventuele verblijfskosten zijn in dat geval opnieuw volledig voor rekening van de opdrachtgever.
5.6 Indien een deelnemer geen gebruik maakt van een eventuele bijbehorende follow-up bijeenkomst, vervalt het recht op het bijwonen van een soortgelijke bijeenkomst.
5.7 Indien een deelnemer door ziekte of overmacht niet in staat is de bijbehorende follow-up dag(en) te volgen en dit tijdig schriftelijk aan dienstverlener meldt, kan hij/zij in overleg een andere follow-up dag van een soortgelijke bijeenkomst volgen.
5.8 In de situaties zoals beschreven in artikel 5.3 en in overige bijzondere situaties waarin opdrachtgever en opdrachtnemer schriftelijk overeengekomen zijn dat opdrachtgever het betaalde honorarium gerestitueerd krijgt, vindt restitutie altijd plaats binnen 14 dagen na vaststelling.
6. Betaling
6.1 Voor trainingen, bijeenkomsten, evenementen en workshops gelden de tussen de opdrachtgever en dienstverlener schriftelijk overeengekomen honoraria en prijzen. Bij de prijzen zijn inbegrepen de eventuele kosten voor studiemateriaal of hand-outs.
6.2 Voor alle open trainingen, workshops en alle overige door dienstverlener georganiseerde activiteiten worden de gepubliceerde tarieven in rekening gebracht, die gelden op het moment van de definitieve opdracht.
6.3 Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders overeengekomen.
6.4 Bij te late betaling is de opdrachtgever wettelijke rente en incassokosten verschuldigd.
6.5 Het niet op tijd voldoen van het gedeclareerde bedrag ontheft de opdrachtgever niet van zijn aangegane verplichtingen.
7. Aansprakelijkheid
7.1 De dienstverlener is niet aansprakelijk voor enige schade, tenzij deze het directe gevolg is van opzet of grove nalatigheid.
7.2 Deelname aan diensten geschiedt op eigen risico van de opdrachtgever of deelnemer.
8. Vertrouwelijkheid
8.1 Alle informatie die tijdens de diensten wordt gedeeld, wordt vertrouwelijk behandeld.
8.2 De opdrachtgever zorgt ervoor dat deelnemers deze vertrouwelijkheid respecteren.
9. Intellectueel Eigendom
9.1 Alle modellen, technieken, instrumenten, syllabi en trainingsmateriaal waaronder ook software, die zijn gebruikt voor de uitvoering van de opdracht of in het advies of onderzoeksresultaat zijn opgenomen, zijn en blijven het eigendom van dienstverlener. Openbaarmaking kan derhalve alleen geschieden na verkregen toestemming.
9.2 Derhalve mag niets van deze inhoud worden gekopieerd, gereproduceerd, verspreid, of op welke wijze dan ook openbaar gemaakt zonder mijn uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming. Overtreding van deze auteursrechtelijke bepalingen kan juridische stappen tot gevolg hebben. Bij twijfel of je bepaalde inhoud mag gebruiken, neem dan vooraf contact met mij op.
10. Klachtenprocedure
10.1 Eventuele klachten over de diensten dienen schriftelijk te worden gemeld via michelle@michelletenberge.nl. Op deze melding zal binnen 14 dagen gereageerd worden.
10.2 Klachten zullen in onderling overleg worden afgehandeld binnen vier weken na melding. Als er een langere tijd nodig is om onderzoek te doen, wordt opdrachtgever hiervan binnen 14 dagen in kennis gesteld waarbij het uitstel wordt toegelicht en een indicatie van de afhandelingstermijn gegeven wordt.
10.3 Klachten zullen altijd vertrouwelijk behandeld worden. Indien de klacht van opdrachtgever na onderling overleg niet tot tevredenheid is afgehandeld, heeft opdrachtgever recht op mediation.
10.4 Indien mediation noodzakelijk is, organiseert opdrachtnemer hiervoor een bijeenkomst met de senior coach van Amethist Developing People of een vergelijkbaar gekwalificeerde coach of klachtenfunctionaris. Opdrachtgever mag ook zelf een vergelijkbaar gekwalificeerde klachtenfunctionaris aandragen. Opdrachtnemer is lid van het Coachings Collectief Amethist (COCOA) en heeft zich gecommitteerd aan het naleven van de COCOA gedragscode in het contact met de cliënt, en waar in de gedragscode genoemd, ook daarbuiten.
10.5 Opdrachtgever en opdrachtnemer verbinden zich ertoe de uitspraak van de mediator of klachtenfuncionaris als bindend te beschouwen en deze zonder voorbehoud na te leven.
10.6 Opdrachtgever en opdrachtnemer erkennen dat de mediator bevoegd is om, bij gebrek aan onderlinge overeenstemming, een bindende beslissing te nemen over de verdeling van de kosten van de mediation, welke partijen zullen naleven.
10.7 Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en voor de duur van twee jaar bewaard. Waar relevant worden maatregelen getroffen om nieuwe klachten te voorkomen.
11. Toepasselijk Recht
11.1 Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.